känslodrag

Lågtrycket biter av staden,

där längtan tuggar i sig inifrån o faller pladask.

Jag bygger på den film som spelar mitt liv,

den som förändrar min karaktär för var dag.

 

Jag söker efter delar till min staty i en ny världstablå,

Där jag ska sufflera ett hanterbart jag.

Och inte dricka billigt vin på pappkartong,

som i regel bildar ångest då det bryter min inre lag.

 

Jag samlar hela tiden delar av det hela i olika regioner

Som jag sedan lyckas bygga samman till alla min jag

Blir färgad av proffs som sätter mig under en hjärntvättsprocess

För att sedan upptäcka mina verkliga drag

 

Jag försvinner ibland.

Kan inte sätta ord på vad jag tänker.

Jag landar i en värld av välavlad sand

Drömmer istället för konfrontera historien

Orkar inte tävla mot den rädsla jag satt på band

 

Jag hittade en nergrävd dröm och sprang mot dess kall.

Ett val som står för mitt behag.

En befrielse att inse att jag har makten o jag är oslagbar

Där spegling står i kontakt med ett inneboende jag

Här är myller av hjärngympa som aldrig hänt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annas kosmos

Om konstens ofantliga värld (och andra livsbejakande företeelser) i alla dess olika kulörer.

RSS 2.0