Världsutveckling

Som tiden går. Leopold är snart 2 månader och ack vad det händer grejer! Vilken kraftansträngning bebisar utstår, alla intryck, all utveckling, den fysiska tillväxten. Tur att de avtar ju äldre de blir. För någon vecka sedan upptäckte han sin tunga och så kul den är. Att händerna går att röra har han vetat ett tag men att man kan smaka på dem... mmmm, det är ett bra alternativ när husets 1000 nappar inte är där de borde vara. Det som får mitt hjärta att smälta bort all misär i välden är alla dessa smile som nu även besitter små ljudslingor som sakteligen utvecklas efter varje ton som framstår.
 
För egen del har jag upptäckt att smaklökarna spelar mig ett spratt. Saker jag aldrig för mitt liv tidigare trodde jag skulle stoppa i mitt gap finner jag för närvarnade sannerligen av ett godartat slag. Ägg tillexempel. Jag har då aldrig tidigare ätit ett helt kokt ägg då det har sökt mig. I går morse stoppade jag gladeligen i mig 2 kokta ägg tillsammans med en macka!!! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annas kosmos

Om konstens ofantliga värld (och andra livsbejakande företeelser) i alla dess olika kulörer.

RSS 2.0