Smurf på omväga..

Jag tänkte att jag skulle dela med mig av min andra smurftavla redan i söndags. Men min söndag erbjöd andra medel än det jag verkligen ville. Virus i mailen… igen och en dator som inte ville fungera. Huvudvärk och tröttheten präglade redan på morgonen och Leopold hade uppenbarligen samma besvär vilket han uttryckte genom gråt, rastlöshet och 100 % uppmärksamhet. Detta resulterade i att det tog tre timmar för mig att göra en potatissallad. Solen lös med sin frånvaro så grillningen fick skötas ute för att sedan äta inne. Väl vid bords knäckte det till i Leopolds axel och vi fick snällt åka till akuten för att 14 timmar senare konstatera att den gått ur led. Under dessa 14 timmar hann vi avsluta vår bjudning, köra X antal mil, träffa en del läkare och sjukvårdspersonal i både Trelleborg, Malmö och Lund, trycka ut 5 stycken parkeringsbiljetter, vänta, vänta, vänta, röntga en bebis som hade väldigt ont samt köra på en stackars igelkott som fick för sig att gå över gatan kl 03.30 en dimmig morgon när nattens enda rullande bil passerade hans visualiserade övergångsställe… Men i Lund blev Leopolds arm återställd med ett högljutt ”knäck”. Då hade vi sovit 3 timmar i väntan på läkaren i Lund. Det hör till saken att jag började jobba i natt så gissa om jag var dödligt trött 07.00 i morse då jag fått vila min arma lekamen och mina röda ögon 5 timmar på 48 timmar…! Men nu, har jag lugnet i kroppen att lägga upp min bild. Anna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annas kosmos

Om konstens ofantliga värld (och andra livsbejakande företeelser) i alla dess olika kulörer.

RSS 2.0