Färdigklädd

Leopolds rum börjar ta sig. Tavlorna är uppe och lådorna är pyntade. Smurfarna som kommer från 80-talets land vaktar i den stora fönsterkarmen, som för närvarande är den enda som inte är färdig. Men nya öljettgardiner är beställda vilka bär på en randig dimension av färgerna blå, grön, lila, vit. En stor matta är också beställd, fyra nyanser av blått…. Ok, vad skrev jag? att blått och grönt genomsyrar pojkrummet? Och jag som skulle ha lila, rött och gult i hopp om att avstigmatisera barnens roller och inte ”göra” kön utan se individen oberoende av det vi kallar pojke/ flicka. Det gick ju bra..! (hoho) Jaja, jag kan ju bibehålla mina åsikter trots att jag bidrar med att skapa kön (hohoho). Henriks vinsamling fick sin froma plats i vår äppellåda och de målade blomlådorna medan mina liter- och decilitersmått fortfarande innehar en plats i centrum som blomkruka och pennskrin.


Kommentarer
Jenny

Åh, så fina smurfar! Jag älskar smurfar!

Svar: Tack:) Jag blev nöjd:)
Anna

2013-07-15 @ 20:35:43
URL: http://jennypariola.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annas kosmos

Om konstens ofantliga värld (och andra livsbejakande företeelser) i alla dess olika kulörer.

RSS 2.0