Vackra företeelser

Vad helgen har företett är en fyramånadersbebis som håller på att få tänder med tillhörande gnäll, en nerbajsad moder och bebis vid ett flertal tillfällen och en massa prat. Han resonerar så klokt, min lille son. Det har också förelegat promenader i snön som, om någon tilltalar mig, borde ha avlägsnat sig för längesedan. Det har blommat glädje i min lekamen och när Leopold äntligen behagat vila sina vackra, trötta ögon har jag funnit massvis av inspiration i form av inredningsidéer från jordens alla hörn. Jag återkommer med påskpyntet som jag tänker fixa som ”gå-bort-present” både fredag och lördag. Alla vill träffa oss i påsk, (obs! betoning på oss kan hänvisas åt Leopold…). Nåja, kakkupan har fått liv på annan mark och farmors gamla Allers tidningar från 1900-frös ihjäl… 1937 och 44 fick plats i sovrummet. Och vinet vistas i sin nya boning vilken för närvarande är en gammal äppellåda från Kiwik. På återseende! Anna
... ...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annas kosmos

Om konstens ofantliga värld (och andra livsbejakande företeelser) i alla dess olika kulörer.

RSS 2.0